VÅR HISTORIE

Intracon AS ble etablert i 1987 som et internasjonalt konsulting og surwey-selskap innen containerbransjen. På høsten 1999 ble selskapet «gjenetablert» som handelsselskap med det formål å drive med salg, utleie og leasing av containere og vekselbeholdere på det internasjonale transportmarked i Europa, samt til organisasjoner, selskaper og bedrifter, som har «containeren» som et naturlig ledd i deres virksomhet (som for eksempel. FN, NATO, transport- distribusjons- og logistikkselskaper, bygge- og entrepenørselskaper o.l.).

Vår spesialitet er langtidsleie/leasing av vekselbeholdere for transportører med reparasjon, service og vedlikehold inkludert i leieprisen.

Våre hovedprodukter er: Vekselbeholdere (alle typer) i standardlengde 7.45 (24′) og 7.82 (25′) – Stål med og uten sideåpning, og bakdører eller rulleport, isolerte og thermo-vekselbeholder med eller uten aggregat – også spesialløsninger innen veksel i tillegg til spesial-containere – lager- og transportcontainere i 6′, 8′, 10′ 20′, 40′ – standard ISO-containere kontor og sanitets-containere – Spesial «army and defense» containere.

Vi leverer produkter fra

Nantong CIMC – Special Transportation Equipment

Qingdao CIMC Special Reefer

Taicang Cimc Reefer Logistics Equipment

Bowmann Gmbh

JR Industries GmbH

Containex

SVERIGE

I Sverige er vi representert av vårt datterselskap I-Box AB i Helsingborg – Tlf: +47 901 62 824 / +46 708 15 2230

DANMARK

Intracon AS eies av det danske selskapet Container Providers International.

Åpenhetsloven

Intracon er omfattet av Åpenhetsloven og ønsker Åpenhetsloven velkommen

Intracon tar alle forpliktelsene på alvor – og vi opptatt av menneskerettigheter, helse, miljø og sikkerhet på arbeidsplassene. Lovens formål er å fremme virksomheters respekt for grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold i forbindelse med produksjon av varer og levering av tjenester, og sikre allmennheten tilgang til informasjon om hvordan virksomheter håndterer negative konsekvenser for grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold.

Loven bygger på OECDs retningslinjer. Retningslinjene retter forventninger til virksomheter på områder som menneskerettigheter, arbeidstakerrettigheter, miljø, skatt, antikorrupsjon, konkurranselovgivning, forbrukerinteresser og åpenhet. Retningslinjene forventer at virksomheter gjennomfører aktsomhetsvurderinger risikovurderinger, og videre at man skal iverksette tiltak for å bevare miljøet, respektere menneskerettigheter, ivareta arbeidstakers rettigheter og unngå korrupsjon/smøring.  

Vi har startet kartleggingen av våre leverandører – kjeder med tanke på de risikoområdene åpenhetsloven omfatter, og har og vil tilskrevet leverandører for å få ytterligere informasjon. Dette arbeidet vil være en pågående prosess, og eventuelle nye leverandører vil bli stilt de samme spørsmål og krav om å dokumentere deres holdning til loven. Vi vil med dette arbeide  på besteevne å avdekke potensiell risiko og arbeide for reduksjon eller fjerning av mulig skade.

Daglig leder med styre i Intracon er ansvarlig for etterlevelse og oppfølging i forhold til åpenhetsloven og ansatte – samarbeidspartnere og alle legg i kjeden følger loven

Spørsmål – henvendelse sendes til dagligleder Svein Krogstad svein.krogstad@intracon.no  eller styre ved Niels Henrik Olsen nho@cpigroup.com 

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2021-06-18-99?q=%C3%A5penhetsloven